توقف تیم فوتبال استقلال تهران برابر برق شیراز

تیم استقلال تهران جمعه شب در ادامه رقابت های فوتبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران مقابل برق شیراز متوقف شد.  

به گزارش ایرنا،‌ دراین دیدار عقب افتاده از هفته پنجم لیگ برتر که در حضور 60 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، دو تیم در پایان 90 دقیقه تلاش به نتیجه تساوی یک بر یک دست یافتند. 
"صمد زارع" مدافع تیم برق شیراز در دقیقه 17 به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد اما "مهدی کریمیان" یک دقیقه بعد بازی را به تساوی کشاند. 
"‌یدالله اکبری"‌ هافبک تیم استقلال در دقیقه 78 یک ضربه پنالتی را به سود این تیم به هدر داد. 
اسامی بازیکنان دو تیم در این دیدار به شرح زیر است : 
بازیکنان برق شیراز :‌ سجاد بیرانوند، صمد زارع، مسعود نظر زاده، محمد آفند، محسن نیک خواه (علیرضا نظر زاده از دقیقه 23 ) ، مهدی کریمیان، داریوش یزدانی،‌ ستار زارع،‌ مهدی شیری،‌ حمید جعفری ( همت عابدی ن‍ژاد از دقیقه 37) و فرید عابدی ( ویلیام مورنو از دقیقه 87) ‌ 
بازیکنان استقلال تهران :‌ وحید طالب لو، پژمان منتظری،‌ پیروز قربانی، هادی ‌شکوری،‌ خسرو حیدری ،‌ میثم منیعی،‌ یدالله اکبری (‌علی علیزاده از دقیقه 81) ، مجتبی ‌جباری،‌ فابیو جان واریو،‌ سیاورش اکبر پور (‌ابراهیم تقی پور از دقیقه 4+ 90)‌و آرش برهانی ( فرهاد مجیدی از دقیقه 63) 
در دیگر دیدارهای مهم این هفته،‌ تیم پیکان قزوین با دو گل ابومسلم مشهد را شکست داد و در صدر جدول رده بندی قرار گرفت، ذوب آهن اصفهان با نتیجه دو بر دو مقابل صبا باتری قم متوقف شد و تیم های ملوان انزلی و پیام مشهد به ترتیب با برتری برابر مس کرمان و استقلال اهواز از رده های انتهایی جدول رده بندی فرار کردند. 
نتایج کامل دیدارهای عصر امروز به شرح زیر است :‌ 
* استقلال تهران 1 برق شیراز 1 
گل استقلال :‌ صمد زارع در دقیقه 17 ( مدافع برق شیراز) 
گل برق : مهدی کریمیان در دقیقه 18 
* پیکان قزوین 2 ابومسلم مشهد صفر 
گل های پیکان :‌ محمدرضا طهماسبی‌ در دقیقه 11 از روی نقطه پنالتی و ‌ایمان حیدری‌ در دقیقه 72 
* ذوب آهن اصفهان 2 صبا باتری قم 2 
گل های ذوب آهن :‌ ایگور کاسترو در دقایق 33 و 55 
گل های صبا باتری :‌ غلامرضا رضایی"‌ در دقیقه 23 و عباس قاسمی در دقیقه 73 ( دروازه بان ذوب آهن) 
* ملوان بندر انزلی 1 مس کرمان صفر 
گل ملوان : مرتضی ابراهیمی در دقیقه 66 ( مدافع مس کرمان)‌ 
* پاس همدان 1 راه آهن شهر ری صفر 
گل پاس : حنیف عمران زاده در دقیقه 88 
* پیام مشهد 2 استقلال اهواز 1 
گل های پیام : اشپیتی آرفی در دقایق 21 و 42 
گل استقلال اهواز :‌ مهدی دغاغله در دقیقه 4 
* مقاومت سپاسی شیراز 1 داماش گیلان 1 
گل مقاومت : شهرام گودرزی در دقیقه 1+‌45 
گل داماش : بهنام افشه در دقیقه 85 
در ادامه این هفته از مسابقه ها،‌ تیم های سایپا کرج با سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران با فولاد خوزستان عصر فردا (شنبه)‌به مصاف هم می روند. 
در جدول رده بندی این رقابت ها، تیم پیکان تهران با کسب 21 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب آهن در صدر جدول رده بندی ایستاده و تیم های برق شیراز و مس کرمان به ترتیب با 19 و 16 امتیاز در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند. 
تیم استقلال تهران نیز با کسب 15 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم پرسپولیس و پاس همدان در مکان پنجم جدول رده بندی ایستاد.

ارسال یک هزار تن تجهیزات باقیمانده تا چهار ماه دیگر

نیروگاه اتمی بوشهر که در 15 کیلومتری جنوب بوشهر قرار دارد، این روزها در حالی مراحل نهایی تکمیل خود را می گذراند که قرار است روسیه یک هزار تن تجهیزات باقیمانده را تا چهار ماه آینده به ایران ارسال کند.  

گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا که اخیرا به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس و "احمد فیاض بخش" معاون سازمان انرژی اتمی ایران از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد، حاکی است تهران در مجموع ، از روند پیشرفت فعالیت ها راضی به نظر نمی رسد و انتظار دارد مسکو پس از سالها تاخیر در راه اندازی، این بار به تعهدات خود بر اساس جدول زمانی تعیین شده، پایبند باشد چرا که بهره برداری از نیروگاه بوشهر به عنوان نخستین نیروگاه اتمی در ایران موجب تحقق آرزوی بیش از سه دهه ایرانیان خواهد شد. 

به گفته معاون سازمان انرژی اتمی ایران، نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون 8/94 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا از نیروگاه بوشهر، هم اکنون تمامی سیستم آب سرد مرکزی نیروگاه راه اندازی شده و نیز شستشوی اکثر سیستم ها انجام شده است و انتظار می رود "سوخت مجازی" نیروگاه نیز ، تا چندین ماه دیگر به ایران حمل شود تا با قرار دادن آن در راکتور، آزمایش های لازم انجام شود. 

پس از انجام آزمایشات لازم ، مرحله سوخت گذاری که همان مرحله برگشت ناپذیر خواهد بود، انجام خواهد شد و پس از آن، مراحل بهره برداری از نیروگاه آغاز می شود که ابتدا نیروگاه با ظرفیت پایین شروع به کار می کند تا بتدریج به ظرفیت کامل برسد. 

از زمان بهره برداری نیروگاه با ظرفیت پایین، برق تولیدی حاصل از آن وارد شبکه برق سراسری کشور می شود. 

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است، هم اکنون یک هزار و 300 نصاب و راه انداز روسی در نیروگاه اتمی بوشهر مشغول کار هستند و طرف روسی متعهد است کمبود نیروی لازم را ظرف چند ماه آینده جبران کند. 

"احمد فیاض بخش" مدیر عامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی که شرکتش مسوولیت ساخت و نظارت بر همه نیروگاه های اتمی در ایران را به عهده دارد، می گوید فعالیت نیروهای ایرانی از حدود یک سال و نیم گذشته تا کنون در بخش نصب و راه اندازی با مدیریت نیروهای روسی بسیار بیشتر شده است. به گفته وی، حدود 700 نیروی ایرانی بهره بردار در چهار سال اخیر در روسیه آموزش های لازم را دیده اند و برخی از آنها، مدتی در نیروگاههای روسی فعالیت داشته اند . 

فیاض بخش تصریح می کند که نیروهای ایرانی تاکنون مهارت و آموزش های لازم در زمینه های تعمییر و نگهداری، نصب، راه اندازی و بهره برداری را کسب کرده اند و بهره برداری از نیروگاه اتمی بوشهر بطور کامل در اختیار نیروهای ایرانی خواهد بود. به گفته وی، نیروهای متخصص ایرانی در تحویل گیری واحدهای نیروگاه نیز فعال بوده اند. 

به گفته این مقام ارشد سازمان انرژی اتمی ایران، چنانچه روسیه بر اساس جدول زمانبندی شده عمل کند و مشکل فنی خاصی به وجود نیاید، مراحل راه اندازی نیروگاه در سال جاری ومراحل بهره برداری در سال آینده آغاز می شود.
منبع:ایرنا

بیش از یک هزار خانواده در شهر موصل عراق اواره شده اند

کمیساریای عالی اوارگان سازمان ملل امروز جمعه اعلام کرد یک هزار و پانصد و شصت خانواده تاکنون در شهر موصل اواره شده اند. 
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری کویت از ژنو ، این تعداد خانواده که نه هزار و سیصد و شصت نفر هستند حدود نیمی از مسیحیان را در منطقه موصل تشکیل می دهند. 
کمیساریای عالی اوارگان سازمان ملل اعلام کرد بر اساس گزارش های اولیه ، بیشتر مسیحیان عراقی در پی تهدیدهای مستقیم و غیر مستقیم و ارعاب تصمیم گرفتند موصل را ترک کنند.