رشد صعودی حملات هکرها به بانکداری آنلاین در انگلیس

همکاران سیستم - در نیمه اول سال 2008 حملات اینترنتی به بانک‌های انگلیس، بیش از 301 میلیون پوند خسارت به صنعت بانکداری این کشور وارد ساخته است.

این میزان در مقایسه با رقم 263 میلیون پوندی که معادل خسارت بانک‌های بریتانیا در مدت مشابه سال گذشته بوده، حاوی رشد چشمگیر و البته هشداردهنده‌ای است.

The Register این مطلب را به نقل از انجمن پرداخت انگلیس موسوم به APACS بیان کرده است.

این گزارش می‌افزاید: هکرها در ماشین‌هایی که فقط اقدام به بررسی نوار مغناطیسی می‌کند و کاری به تراشه‌ها ندارد، از کارت‌های پلاستیکی جعلی (plastic card) که در آنها PINهای سرقتی کار گذاشته شده، استفاده کرده‌اند و بدین ترتیب توانسته‌اند بیش از 121 میلیون پوند سرقت کنند.

البته آنها در این سرقت چند میلیونی، غیر از آنچه در بالا گفته شد، از شیوه‌های دیگری نیز بهره برده‌اند.

به گزارش The Register طی شش ماه اول منتهی به ژوئیه، در جریان کلاهبرداری‌های مربوط به بانکداری آنلاین، 4/21 میلیون پوند سرقت شده است که در مقایسه با سال 2007، رشد حیرت آور 185 درصدی را نشان می‌دهد.

بخش اعظم این کلاهبرداری‌ها، شامل فیشینگ و نرم افزارهای جاسوسی است.

گزارش می‌افزاید: در نیمه اول سال جاری بیش از 20000 سایت جعلی (فیشینگ) برپا شده که اگر آن را با مدت زمان مشابه سال قبل مقایسه کنیم، باز هم به عدد بالایی خواهیم رسید: بیش از 180 درصد رشد!

ساندار کویین (Sandra Quinn) مدیر ارتباطات APACS عقیده دارد که استفاده از تراشه و PIN که کاربرد رو به رشدی در خارج از انگلیس دارد، می‌تواند بر مشکل جعل کارت‌های پلاستیکی غلبه کند.

وی با اشاره به اینکه این کارت‌ها فاقد ویژگی‌های امنیتی تراشه و پین‌هاست، گفت: بزهکاران حمله به این کارت‌ها را ادامه خواهند داد.

گفتنی است APACS اخیراً از طریق اجرای طرحی به نام Be Card Smart Online می‌کوشد با دادن راهنمایی‌ها و آموزش‌هایی به کاربران آنلاین، امنیت آنها را تامین نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد