اعلام حمایت مجلس از عملکرد وزارت ارشاد در حوزه بازیهای رایانه ای

اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل تاسیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای، تقدیر کردند.  

بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، از حدود یکسال پیش و به دنبال تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور حمایت از تولیدات داخلی و ساماندهی عرصه بازی رایانه ای، در معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شد. 
به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه سینمای ایران، "جواد آرین منش" نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به اینکه ضرورت تاسیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای بشدت احساس می شد، گفت: در سه دهه گذشته، به دلیل نبود نظارت، بازیهای وارداتی وارد بازار کشور شد که اگر این بنیاد زودتر تشکیل می شد، می توانست بر آنها نظارت داشته باشد. 
آرین منش، با اشاره به گستردگی عرصه بازیهای رایانه ای، گفت: همانطور که می دانیم بازیهای رایانه ای مخاطبان بیشماری را در دنیا به خود جذب کرده است و این مخاطبان که اکثر آنها را نسل جوان و نوجوان تشکیل می دهند، شامل کشور ما هم می شود، بنابراین می بایست با تهیه و تولید این آثار در داخل کشور، پاسخگوی نیاز علاقه مندان به این عرصه باشیم. 
نایب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس، با بیان اینکه تولید بازی نیازمند حمایت و نظارت است، تصریح کرد: تولید بازیها بر اساس آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی همچون تولید فیلم‌های فاخر و ارزشمند در سینمای ایران، همیشه مورد توجه کمسیون فرهنگی بوده و تلاش می شود تا با اختصاص بودجه مناسب، زیرساخت های لازم برای تولید این گونه آثار فراهم شود. 
آرین منش، یادآور شد: غرب همیشه محصولات فرهنگی خود را در جهت تخریب ذهن و افکار نسل جوان به دنیا عرضه می کند و چاره ای نیست جز مقابله با این تهاجم فرهنگی و برای مقابله با این مهم، باید در عرصه فرهنگ و هنر سرمایه گذاری کنیم و برای محصولات فرهنگی خود توجیه اقتصادی داشته باشیم. 
بر اساس این گزار ش، "احمدرضا دستغیب" از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با استقبال از تاسیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، افزود: اگر قصد داریم در این عرصه به خودکفایی برسیم، باید با برنامه پیش برویم و برای مقابله با بازیهای وارداتی هزینه کنیم. 
وی افزود: بنیاد ملی بازیها، بایستی بر مبنای توانایی های خود محصولاتش را همراه با جذابیت های تصویری و بر اساس چارچوب خاص تولید و عرضه کند. 
این نماینده مجلس، بر لزوم به روز بودن عرضه تولید داخلی بازی های رایانه ای تاکید کرد و گفت: فناوری روز به روز پیشرفت می کند و همانطور که شاهد هستیم هر روز مدل های جدیدی از آن در قالب، بازی، وسایل صوتی و تصویری و گوشی های تلفن همراه وارد بازار می شود، بنابراین باید بتوانیم با این بازار رقابت کنیم. 
دستغیب، از حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس از بنیاد ملی بازیهای رایانه ای وزارت ارشاد خبر داد و افزود: اعضای کمسیون فرهنگی، به منظور اختصاص بودجه مناسب و حمایت از این بنیاد، هر کاری که بتواند، می کند. 
او با شاره به اینکه شخصیت و افکار نسل جوان ما را قهرمان های این بازیها شکل می دهند و نگاه آنها را به دنیای پیرامون خود عوض می کنند، گفت: معمولا بازیهای وارداتی، فرهنگ خشونت و نامناسب جامعه غرب را انعکاس می دهند و روحیه پرخاشگری را در ذهن نسل جوان ما ایجاد می کنند. به همین منظور باید توجه ویژه ای به این عرصه داشته باشیم. 
"مصطفی کواکبیان" از دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمسیون فرهنگی نیز با اشاره به اینکه با تاسیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای تا حدودی آسوده خاطر شدیم، گفت: برای بومی سازی هنر و پا نهادن در عرصه های فناوری و رقابت با محصولات وارداتی، باید فرهنگ سازی شود و این اقدام با اختصاص بودجه لازم امکان پذیر است. 
او افزود: تولیدکنندگان بازیهای رایانه ای باید بر اساس نیازهای فرهنگی داخل کشور اثر مورد نظر خودشان را به نگارش دراورده و آن را در قالب یک بازی عرضه کنند. 
این نماینده مجلس ادامه داد: خوشبختانه، استعداد، موضوع، انگیزه و نیروی جوان را در داخل کشور در اختیار داریم و با تاسیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، این حلقه را به هم متصل خواهیم کرد
منبع:ایرنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد