روز دشوار آبی و قرمز

لیگ برتر فوتبال ایران روز دشوار آبی و قرمز 

بازی های عقب افتاده هفته پنجم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران از روز جمعه در حالی آغاز می شود که دو تیم بزرگ پایتخت روزی دشوار را پیش روی خود می بینند. استقلالی ها باید با تیم مدعی برق بازی کند و شاگردان افشین قطبی سرمربی پرسپولیس به جدال با فولاد در اهواز می پردازند.  

* آبی می برد یا پدیده ؟ 
دیدار تیم های استقلال تهران و برق شیراز در حالی برگزار می شود که هر دو تیم از شرایط مطلوبی برخوردار هستند. شاگردان امیر قلعه نویی که چند هفته ای است نتیجه های خوبی می گیرند، اگر بتوانند برق مدعی را شکست دهند رسما به جمع بالانشینان جدول رده بندی خواهند پیوست . البته آنها می دانند که شیرازی ها تنها تیم بدون باخت لیگ هشتم هستند و برای گرفتن سه امتیاز باید با هوشیاری بیشتری نسبت به دیدارهای قبلی شان در طول 90 دقیقه توپ را به چرخش در آورند. 
در آن سوی میدان محمد عباسی و شاگردان بی ادعایش که در هفته قبل صدر جدول را از دست دادند، با انگیزه ای فوق العاده دنبال این هستند تا با موفق شدن برابر استقلال نشان دهند که نتیجه هایی که به دست آورده اند اتفاقی نبوده و از شایستگی لازم برای قرار گرفتن در رتبه های بالای جدول رده بندی برخوردار هستند. 
* میثاقیان و خداداد، رخ به رخ 
رتبه و سطح کیفی تیم های پیام خراسان و استقلال اهواز در نگاه اول دیداری نه چندان جذاب را در ذهن تداعی می کند، اما با توجهی به نیمکت های دو تیم و اینکه اکبر میثاقیان و خداداد عزیز چقدر انگیزه برای شکست دادن دیگری دارند، می توان منتظر بود تا بازی این دو تیم به یکی از جذاب ترین و البته حساس ترین 90 دقیقه های این هفته لیگ برتر تبدیل شود. 
باید منتظر ماند و دید در حیثیتی ترین نبرد مربیان در هفته پنجم کدام مربی سربلند بیرون می آید.اکبر میثاقیان یا خداداد عزیزی ؟ 
* ذوب آهن به دنبال تداوم صدرنشینی 
دیدار ذوب آهن صدرنشین و صبای اوج گرفته می تواند یکی از بازی های قابل توجه پنجمین هفته لیگ برتر فوتبال باشد. جایی که منصور ابراهیم زاده بعد از باز پس گیری صدر جدول از برق شیراز دیگر نمی خواهد از جایش تکان بخورد و از طرفی فیروز کریمی فقط به این فکر می کند که نوار موفقیت های تیمش را همچنان ادامه بدهد. شاید به همین دلیل است که پیش بینی می شود این دو تیم یکی از هجومی ترین فوتبال های هفته را به نمایش بگذراند. 
* بازی "باانگیزه ها" 
ملوان بندر انزلی و مس کرمان در حالی به مصاف هم می روند که از انگیزه بالایی برخوردارند تا با گرفتن امتیازات کامل این دیدار به شرایط خود در جدول رده بندی سروسامان بدهند. 
شاگردان احمد زاده شدیدا دنبال این هستند تا هر چه زودتر از جمع تیم های پایین نشین جدول جدا شوند و کرمانی ها به این فکر هستند تا باز هم خود را به عنوان تیمی که می تواند به عنوان یکی از مدعیان باشد،لقب بگیرند. 
* بگوویچ موفق می شود یا سرهنگ ؟ 
وقتی قرار است تیم های پاس همدان و راه آهن شهرری برای گرفتن سه امتیاز به رو در رویی با یکدیگر بپردازند،باید دید تفکرات وینگو بگوویچ تاثیر بیشتری بر روند 90 دقیقه می گذارد یا اینکه سرهنگ یاوری می تواند در دومین دیدارش با تیم جدید به هدف برسد. 
پاس و راه آهن هیچکدام نتوانسته اند انتظارات را از خود برآورده کنند و به همین دلیل باید با هوشیاری لازم به فکر اجرای برنامه های تاکتیکی باشند. 
* نیم نگاه پیکان به خانه اول جدول 
پیکان که در تا پایان هفته دهم لیگ برتر فوتبال در کمال شگفتی رتبه سوم جدول رده بندی را به خود اختصاص داده است ، نه تنها به فکر شکست دادن ابومسلم است بلکه نیم نگاهی هم به نتیجه های برق شیراز و ذوب آهن اصفهان دارد تا شاید با ناکامی آنها برای اولین بار صدرنشینی در تاریخ لیگ برتر را تجربه کنند. البته سیاه جامگان خراسانی که طعم پیروزی برابر پرسپولیس را هنوز احساس می کنند، با روحیه ای به مراتب بیشتر نسبت به بازی های گذشته به میدان خواهند آمد. 
* غلام پیروانی در فکر جبران مافات 
غلامحسین پیروانی که بعد از باخت سنگین تیمش مقابل استقلال تهران به ضعف بازیکناشن اعتراف کرد، در بازی با پگاه سابق که قرار است از این پس با اسم "داماش " بازی کند فرصت خوبی دارد تا با به دست آوردن یک پیروزی خانگی امتیازات از دست رفته چند هفته اخیر را جبران کند.البته نباید فراموش کرد که گیلانی ها با توجه به تغییرات اخیر با انگیزه بالایی در این دیدار توپ را به چرخش در خواهند آورد. 
* سایپای بحران زده یا سپاهان اوج گرفته 
تیم های سایپای کرج و سپاهان اصفهان در حالی به بازی با هم فکر می کنند که سایپایی ها همچنان بحران های ریز و درشت را تجربه می کنند و سپاهان روزهای خوبی را با "اگنین فیرات " سپری می کنند. 
سایپا اگر در این دیدار هم نتواند امتیازات کامل خانگی را از آن خود کند، باید چاره ای دیگر برای خود بیاندیشد. سپاهان هم که پله به پله خود را به رتبه های بالای جدول می رساند، برای نزدیک شدن به جمع مدعیان احتیاج مبرمی به شکست دادن سایپا دارد. 
* مجید جلالی یا افشین قطبی 
جلالی و قطبی که خود را به عنوان مربیان "فوتبال فهم" فوتبال باشگاهی ایران مطرح کرده اند، در شرایطی به هم برخورد کرده اند که هر کدام نیاز مبرمی به سه امتیاز این دیدار دارند. 
فولاد و پرسپولیس با وجود شروعی خیره کننده در لیگ برتر، در ادامه امتیازات زیادی از دست دادند تا حتی خبر از احتمال جدایی زود هنگامشان شنیده شود. 
باید منتظر ماند و دید کدام تیم در پایان 90 دقیقه از بحران عدم نتیجه گیری جدا می شود.باید منتظر ماند و دید کدام مربی در پایان 90 دقیقه با آرامش بیشتری به فکر هفته های آتی خواهد بود. 
برنامه کامل دیدارهای عقب افتاده و اسامی داوران هفته پنجم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است : 
جمعه - 87/7/26 
* پیکان قزوین - ابومسلم مشهد، ساعت 15، ورزشگاه شهید رجایی قزوین داور: سعید بخشی زاده ، کمک ها: محمد نجفی و سخاوت سلیمان نژاد، داور چهارم : رضا کرمانشاهی 
* پاس همدان - راه آهن تهران ، ساعت 15، ورزشگاه قدس همدان داور: هدایت ممبینی ، کمک ها: نیکفر نیک نهاد و حمید غمزه ، داور چهارم : منصور نوری 
* پیام خراسان - استقلال اهواز، ساعت 15، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد داور: قاسم واحدی ، کمک ها: رسول فروغی و مجید ویشگاهی ، داور چهارم : علیرضا اکرمی 
* ملوان بندرانزلی - مس کرمان ، ساعت 15، ورزشگاه تختی انزلی داور: تورج حق وردی ، کمک ها: صادق نوری و حسین عباسی ، داور چهارم : علیرضا شیخی 
* ذوب آهن اصفهان - صبا قم ، ساعت 15، ورزشگاه فولاد شهراصفهان داور: علیرضا فغانی ، کمک ها: جهانگیر حیدری و بابک داوری ، داور چهارم : محمدرضا خداپرست 
* مقاومت سپاسی شیراز - پگاه گیلان ، ساعت 15، ورزشگاه حافظیه شیراز داور: محمد حسین اسدی ، کمک ها: سعید علی نژادیان و بهرام کیانی ، داور چهارم : آرش خرمیان 
* استقلال تهران - برق شیراز، ساعت 16:45، ورزشگاه آزادی تهران داور: محمود رفیعی ، کمک ها: رضا سخندان و محمدرضا ابوالفضلی ، داور چهارم : غلامرضا جباری 
شنبه - 87/7/27 
* سایپا کرج - فولاد مبارکه سپاهان ، ساعت 15، ورزشگاه انقلاب کرج داور: محسن قهرمانی ، کمک ها: جواد تقی پور و محمد رضا منصوری ، داور چهارم : فرشید افشار 
* فولاد خوزستان - پرسپولیس ، ساعت 17، ورزشگاه تختی اهواز 
داور: احمد صالحی ، کمک ها: حسن کامرانی فر و حیدر شکور، داور چهارم : رحیم مهرپیشه
منبع:ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد