سایت گل: خطری متوجه "علی دایی"‌ نیست

سایت گل در گزارشی با عنوان "نفر بعدی چرخ و فلک مربیان فوتبال آسیا کیست؟" از "علی دایی" به عنوان یکی از مربیانی که در حال حاضر خطری متوجه او نیست، یاد کرد.  
این سایت افزود، در حالی که فقط دو مسابقه از دور پایانی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 در آسیا گذشته است، مربیان سه تیم از 10 تیم حاضر در این مرحله عوض شده اند. 
تاکنون هدایت تیم های ملی فوتبال قطر، امارات و ازبکستان به نفرات جدیدی سپرده شده است و مطمئنا قبل از نشستن گرد و خاک مسابقات تا ژوئن آینده، مربیان بیشتری جایگزین خواهند شد. 
این در حالیست که جایگاه "علی دایی" به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در کنار مربیانی چون "کیم جونگ هون" سرمربی کره شمالی و "پیم وربیک" سرمربی استرالیا امن است و خطری متوجه او نیست. 
ایران بسیار صبورتر از بیشتر کشورهای غرب آسیاست و علی دایی نسبت به اکثر بازیکنان سابق این قاره، یک اسطوره است. 
عمکلرد تیم ایران در نیمه دوم دیدار با عربستان، بسیار دلگرم کننده بود و تیم ملی و دایی با پیروزی مقابل کره شمالی در خانه، وضعیت خوبی برای مسابقات بعدی پیدا می کنند. 
از سوی دیگر کیم جون هون سرمربی کم حرف کره شمالی دوست دارد بازیکنان تیمش با عملکردشان به جای او حرف بزنند. وی تا کنون با پیروزی 2 بر یک مقابل امارات و سپس تساوی یک بر یک مقابل کره جنوبی، کارش را خیلی خوب انجام داده است. 
پیم وربیک سرمربی استرالیا با اینکه تجربه اندکی در مسابقات مقدماتی جام جهانی دارد اما پس از پیروزی در دیدار دوستانه مقابل هلند و یک برد حساس برابر ازبکستان باعث شده آنهایی که انتخاب او را زیر سوال برده بودند، ساکت شوند. 
همه چیز در فوتبال خیلی سریع تغییر می کند ولی این مربی هلندی از اکنون به آفریقای جنوبی فکر می کند. 
سایت گل از "میلان ماچالا" سرمربی بحرین، "هو جونگ مو" سرمربی کره جنوبی و "ناصر الجوهر" سرمربی عربستان نیز به عنوان مربیانی که موقعیت آنها در خطر است، نام برده است. 
ماچالا تا کنون بیشتر از یک مهاجم تازه وارد اخراج شده و همیشه خیلی زود تیم تازه ای پیدا کرده است. بحرین زیاد برای انجام تغییرات منتظر نمی شد به همین دلیل وی به دنبال شکست در خانه مقابل ژاپن و تساوی خارج از خانه برابر قطر، برای بیشتر ماندن در منامه به یک پیروزی نیاز دارد. 
اما وظیفه هو جونگ مو خیلی روشن است. او باید چهارشنبه امارات را شکست دهد. شکست در سئول مقابل تیمی که در قعر گروه دوم قرار دارد به بهای از دست دادن پستش تمام خواهد شد. تساوی نیز نتیجه دیگری با همین پیامد است. 
وی از "پارک جی سونگ" و "لی یونگ پیو" دعوت کرده تا کره را برای هفتمین صعود پیاپی به جام جهانی کمک کنند. 
ناصر الجوهر فقط یک بازی تا اخراج فاصله داد. حتی بعد از پیروزی 2 بر یک عربستان مقابل امارات در ماه سپتامبر نیز "روبرتو دونادونی" به مربیگری این تیم نسبت داده شده بود. 
در این میان "تاکشی اوکادا" سرمربی ژاپن وضعیت بینابینی دارد. 
او که سال گذشته برای دومین بار هدایت تیم ملی ژاپن را به دست گرفت در دور قبل مقابل بحرین به شکست یک بر صفر تن در داد و با یک شکست دیگر ممکن بود کارش را از دست بدهد. 
این اتفاق نزدیک بود در دیدار با عمان روی دهد اما اوکادا بعد از پیروزی شیرین 3 بر 2 ژاپن برابر بحرین در اولین مسابقه این تیم در دور پایانی مقدماتی جام جهانی نفس راحتی کشید.
منبع:ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد