افشین قطبی: با 70 امتیاز و کمترین گل خورده، قهرمان می‌شوی

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس وعده داد که تیمش در پایان لیگ برتر با کمترین گل خورده برای دومین بار متوالی به عنوان قهرمانی برسد.  
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، افشین قطبی در نشست خبری باشگاه پرسپولیس تهران با حضور خبرنگاران ضمن ارایه توضیحاتی در مورد شرابط تیمش، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. 
"ایمان به خدا،دانش و تلاش را ابزاری می دانم که هر کسی می‌تواند با آنها به همه اهدافش برسد". 
افشین قطبی با گفتن این جمله سخنانش را شروع کرد و در ادامه گفت:پرسپولیس در شرایطی وارد لیگ هشتم حرفه‌ای شده است که اوضاع متفاوتی را نسبت به سال قبل تجربه می‌کند. در طول هفت دوره‌ای که لیگ باشگاهی ایران به صورت حرفه‌ای برگزار می‌شود هیچ تیمی نتوانسته از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند،اما ما در پرسپولیس دنبال رسیدن به این هدف مهم هستیم. 
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد:ما در پرسپولیس دل شیر،مغز فوتبال، کادر فنی با دانش و هماهنگ،مسوولینی دلسوز ، بازیکنانی بین المللی و شخصیت قهرمانی داریم و به همین دلیل امیدواری زیادی وجود دارد تا در لیگ جاری هم قهرمان شویم. 
قطبی ادامه داد: البته هدف من تنها موفقیت در بازی‌های که خودم مربی هستم،نیست. تلاشم این است که مربیان بعدی پرسپولیس هم بتوانند از زحماتم برای نتیجه گرفتن بهره ‌مند شوند. 
وی درمورد گل‌های خورده پرسپولیس نیز گفت:ما تاوان بازی بین المللی خود را می‌دهیم، هر تیمی که در 90 دقیقه فقط به فوتبالی تماشاگرپسند و هجومی روی بیاورد، قطعا در طول بازی فرصت‌هایی هم برای حریف می‌دهد تا بتواند در موقعیت گلزنی قرار بگیرد. البته من قبول دارم که تیمی که با هدف قهرمانی بازی می کند، باید آمار کمتر از یک گل خورده در هر دیدار خود داشته باشد و اطمینان دارم که از بازی با فولاد انسجام دفاعی بهتری را به نمایش خواهیم گذاشت. 
قطبی افزود: نباید تنها بعد از یک باخت تمام توانایی مدافعین را زیر سووال ببریم،باید یادمان باشد که با همین نفرات با کمترین تعداد گل خورده قهرمان لیگ برتر شدیم و حالا هم امید زیادی داریم تا آن افتخار را تکرار کنیم. 
وی درمورد خبر پیوستن احتمالی رحمان رضایی به پرسپولیس گفت: می‌دانم که رضایی از بازیکنان حرفه‌ای ایران است و تجارب خوبی را در تیم ملی و کالچوی ایتالیا به دست آورده است، با این حال نباید فراموش کنید که او در 7 ماه گذشته در هیچی تیمی عضویت نداشته است و با وجود 33 سال سن نمی‌تواند خودش را آنطور که انتظار می‌رود،آماده کند. به همین دلیل احتمال دارد تنها جای خالی تیم را با الونگ الونگ پر کنیم چون این بازیکن نشان داده است که می‌تواند یکی از ستاره‌های تیم ما در لیگ برتر شود. 
او با اشاره به مشکل گلزنی مهاجمانش اظهار داشت:در لیگ هفتم محسن خلیلی خیلی حرفه‌ای بود و با گل‌هاش به ما کمک کرد تا اول شویم، در حال حاضر هم مهاجمانی با کیفیت عالی داریم که اگر زمان لازم را در اختیارشان بگذاریم، آنها هم می‌توانند تاثیرگذاری خود را در بازی های بعدی نشان بدهند.ابراهیم توره و دوکارمو بازیکنانی هستند که کارنامه مشخصی دارند و به نظر من اگر اعتماد به نفس لازم را به دست آورند، به مانند خلیلی با بازکردن دروازه حریفان پرسپولیس را برابر همه تیم‌ها به موفقیت می‌رسانند. 
قطبی با همچنین ضمن ابراز نارضایتی از انتقاداتی که در مورد پائولو دوکارمو مطرح است،گفت: این بازیکن قابلیت های فراوانی دارد و اطمینان دارم که در لیگ هشتم حداقل 10 گل به ثمر خواهد رساند. او به دلیل نا آشنایی با شرایط زندگی در ایران و قرار گرفتن با محیطی کاملا متفاوت با محل زندگی‌اش هنوز نتوانسته تمرکز لازم را به دست‌ آورد. انتظار من از رسانه‌ها این است که به این زودی او را تخریب نکنند و فرزصت لازم را در اختیار دوکارمو بگذارند. 
افشین قطبی با اشاره به مربیگری در تیم‌های بزرگ و مربیان مطرح، مدیریت تیم پرستاره را کاری راحت برای خودش عنوان کرد و گفت:در تیم‌هیا گالسکی لس انجلس امریکا و تیم ملی کره جنوبی مهره‌های مطرحی بازی می‌کردند، هیجگاه به یاد ندارم که من و یا مربیان دیگر با آنها به مشکل بخوریم.به همین دلیل از ترافیک بازیکنان ستاره در پرسپولیس نگران نیستم و سعی می‌کنم بهترین استفاده ممکن را از آنها ببرم تا بتوانیم در پایان کار به هدف مشترک و بزرگمان که همان قهرمانی است، برسیم. 
او مشکلات خانوادگی مارکو را دلیل اصلی تاخیر در بازگشت دستیار برزیلی‌اش عنوان کرد و ادامه داد: مارکو دو بار برای انتخاب بازیکن به برزیل رفته و دو بار هم به دلیل شرایط جسمانی نامساعد پدرش از باشگاه مرخصی گرفته است. البته متاسفانه باشگاه در هفته‌های اول بد قولی‌هایی داشت که برای مارکو که همیشه در محیطی حرفه‌ای کار کرده است،قابل قبول نبود.در حال حاضر هم مشکلات تمام شده است و مارکو از بازی برابر فولاد اهواز همچون گذشته روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشست.قطبی همچنین غیبت‌های ابراهیم توره را غیرموجه دانست و از باشگاه خواست تا اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد. 
سرمربی پرسپولیس درباره سفرهای متعددی که به دوبی دارد نیز گفت:واقعا نمی‌دانم چرا منتقدان من فکر می کنند سفرهای شخصی‌ام بیشتر از تیم برایم اهمیت دارد. یک مربی فوتبال و حتی بازیکنان برای اینکه هر چند وقتی بار به آرامش برسند، باید از فضای فوتبال دور شوند.همانطور که یورگن کلینزمن از آمریکا تیمش را تحت نظر داشت و در ماه سه بار به آلمان می‌رفت، من هم برای آرام شدن و روحیه گرفتن ترجیح می دهم زمانی را به خودم و خانواده‌ام اختصاص بدهم. 
افشین قطبی همچنین درباره‌ تیم ملی فوتبال و رقابت های مقدماتی گفت:خوشحالم که تیم ملی با هدایت علی دایی توانست با شکست دادن کره شمالی قدم بزرگی برای رسیدن به جام جهانی بردارد. بازیکنان ایران مقابل این حریف چغر، نشان دادند که از کیفیت و آمادگی بالایی برخوردارند و به همین دلیل امید زیادی دارم که فوتبال ایران در پایان دیدارهای مقدماتی، به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی راه پیدا کند. 
وی همچنین با اشاره به هم گروهی ایران و کره جنوبی ادامه داد: شناخت خوبی از بازیکنان کره جنوبی دارم و از آنجا که موفقیت تیم ملی کشورم برای من از همه چیز مهمتر است،حاضرم تا به علی دایی در مورد کره جنوبی اطلاعات مفیدی را بدهم.البته این زمانی تحقق پیدا می کند که سرمربی تیم ملی از من کمک بخواهد. 
قطبی همچنین در باره انصراف علی کریمی از حضور در بازی‌های ملی گفت:همه می دانند که کریمی بهترین و تاثیرگذار ترین فوتبالیست ایران است و می‌تواند کار صعود تیم ملی به جام جهانی را راحت‌تر کند. اما از آنجا که در جریان اختلاف او و دایی نیستم نمی‌توانم موضع خاصی داشته باشم، فقط ابراز امیداری می‌کنم که علی کریمی در بازی‌های بعدی که حساسیت فوق‌العاده‌ای برای فوتبال ایران دارد، با پیراهن ملی به میدان برود. 
سرمربی پرسپولیس با اشاره به بازی شنبه هفته آینده مقابل فولاد گفت: تیم مجید جلالی و همه تیم‌های دیگر که با پرسپولیس یا استقلال بازی می‌کنند، به خاطر انگیزه‌ای که در بین بازیکنانش به وجود می‌‌آید، با قدرتی دو برابر از آنچه همیشه نشان داده‌اند، به میدان می‌روند. با این حال ما در اهواز از دقیقه اول با هدف کسب سه امتیاز توپ را در زمین به چرخش در می‌آوریم و با وجود محروم بودن از چند بازیکن اصلی‌مان به چیزی جز شکست دادن فولاد در خانه‌اش فکر نمی‌کنیم. 
افشین قطبی در پایان حرف‌هاش قول داد که پرسپولیس در پایان لیگ برتر با 70 امتیاز برای دومین بار متوالی قهرمانی را به دست آورد تا پرسپولیس تنها تیمی باشد که می‌تواند از عنوان قهرمانی‌اش دفاع می‌کند.
منبع:ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد