یک میلیارد گرسنه در جهان

به علت بحران جهانی مواد غذایی و افزایش قیمت ها شمار افراد گرسنه در جهان به حدود یک میلیارد نفر رسیده است.   



واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه : برنامه جهانی غذا به تازگی اعلام کرد که در پنج سال گذشته هزینه مواد غذایی حدود 50 درصد افزایش یافته است. 

برنامه جهانی غذا همچنین پیش بینی کرد هزینه کلی کشورهای در حال توسعه برای واردات حبوبات به پنجاه و دو میلیارد دلار در سال دو هزار و هشت افزایش یابد. 

در این حال مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در سازمان ملل از نمایندگان خود در 80 کشور خواست تا با بهره گیری ازتولیدات داخلی ، غذاهای مغذی برای کودکان تهیه کنند.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی غذا درباره گسترش فقر و گرسنگی در جهان هشدار داد واعلام کرد : با بالا رفتن هزینه های خوراک و سوخت 75 میلیون نفر دیگر به قهقرای فقر و گرسنگی کشانده شده اند . 

بان کی مون افزود :هیولای گرسنگی روزانه میلیون ها نفر را به کام خود می کشد و طبق آمار موجود در هر شش ثانیه یک کودک براثر گرسنگی جان خود را از دست می دهد. 

براساس این گزارش ، 20 درصد از ساکنان کشورهای در حال توسعه برای فراهم آوردن مقدار کمی مواد غذایی تلاش زیادی می کنند در این حال برخی برآوردهای بین المللی نشان می دهد اگر این مردم با هم جمع شوند قاره ای از افراد گرسنه را تشکیل خواهند داد که شمار ساکنان آن بیشتر از ساکنان آمریکای شمالی و اروپای غربی خواهد بود و این افراد در شاخ آفریقا هستند که با حدود 17 میلیون نفر در اتیوپی ، سومالی ، کنیا و جیبوتی بیشترین خسارت را دیده است. 

سازمانهای کمک رسانی می گویند برای کمک فوری به آسیب دیدگان از خشکسالی در این مناطق حداقل به 400 میلیون دلار نیاز دارند.
منبع:واحدمرکزی خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد