آیت الله قدیری درگذشت

تشییع پیکر آیت الله قدیری، صبح شنبه

آیت الله محمد حسن قدیری از استادان حوزه و فقهای شورای نگهبان دار فانی را وداع گفت.
  
به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله محمد حسن قدیری پس از 72 سال جهاد علمی و عملی صبح جمعه براثر سکته در بیمارستان ولیعصر قم دار فانی را وداع گفت. 

پیکر پاک آن فقید سعید ، ساعت 10 صبح شنبه از مسجد امام حسن عسگری (ع) قم به سوی حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع می شود. 

همچنین مجلس بزرگداشتی از سوی دفتر مقـام معظم رهبری در قم ، شنبه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم این شهر برگزار می شود.
پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درپی درگذشت آیت الله محمدحسن قدیری ازاستادان حوزه و فقهای شورای نگهبان اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم فقیه حضرت آیت الله محمدحسن قدیری (ره) موجب تأسف و تأثرعمیق گردید. 

این عالم پارسا سال ها درحوزه نجف اشرف درکنار امام راحل ازایشان و سایراساتید کسب فیض و به کمالات علمی بالایی دست پیدا کرد؛ این همراه همیشگی امام و انقلاب پس ازانقلاب اسلامی به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان درخدمت نظام اسلامی و یکی ازمؤثرترین افراد درامراستفتائات دفترحضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود وعمرشریف خود را در راه تربیت طلاب علوم دینی صرف نمود. 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت آن عالم جلیل القدر را به محضرمبارک حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و علو درجات آن فقید سعید را از ذات باری تعالی مسألت می نماید. 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته 
زندگی نامه مجاهد فقید آیت الله قدیری

وی سال 1315 در اصفهان دیده به جهان گشود و پس ازگذراندن تحصیلات متوسطه و دروس مقـدمـاتی حوزه در سال 1337 برای طی سطوح عالی حـوزه به نجـف اشرف عزیمت کرد و در آنجا از محضر بزرگانی چون آیت الله خویی بهره مند شد. 

با آغاز نهضت امام خمینی (ره) و تبعید به عراق از همان ابتدا در زمره یـاران و نزدیکان ایشان درآمد و ضمن تلمذ در محضر آن حضرت در برخی فعالیت های مبارزاتی علیـه رژیم منحوس پهلوی فعالانه شرکت داشت. 

در سال 1350 به عضویت هیات استفتاءات حضرت امام خمینی(ره) درآمد و این مسئولیت را تا زمان ارتحال ایشان بر عهده داشت. 

امامت جمعه بخش رویدشت استان اصفهان ، عضویت در هیات استفتاء ات مـرحوم آیـت الله العظمی اراکی و دفتر مقام معظم رهبری ، تدریس دروس خارج فقه اصول درحوزه علمیه قم و عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی از دیگر فعالیت ها و خدمات این عالم ربانی در طول 72 سال عمر پر برکت وی محسوب می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد