برای مبارزه با ویروس‌های جهان، گوگل میلیون‌ها دلار صرف می‌کند

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران 
سرویس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات
غول جست‌وجو از سرمایه‌گذاری بیش از 14 میلیون دلار در مبارزه‌ی جهانی علیه بیماری‌هایی مانند آنفولانزای مرغی، اچ آی وی، مالاریا و سل خبر داد. 

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام گوگل، ابتکار «پیش‌بینی و جلوگیری» به شناسایی مکان‌هایی که ممکن است بیماری‌های مسری آینده در آن‌ها شایع شوند، ویروس‌های بیماری‌زا در انسان‌ها و حیوانات و فراهم‌ آوردن اطلاعات و توصیه در مورد بهترین شیوه برای واکنش در برابر شایع شدن بیماری‌ها و جلوگیری از تبدیل آن‌ها به بحران جهانی کمک می‌کند. 

بر اساس این گزارش اهدای 14میلیون دلاری گوگل به تامین بودجه‌ی نوآوری‌های فن‌آوری برای مبارزه با بیماری‌های عفونی مرگبار کمک خواهد کرد. 


یک سرویس نقشه‌ی ماهواره‌یی که پیشرفت جنگل‌زدایی، توسعه‌ی یکجانشینی در کشورهای گرمسیری و مشکلات بهداشتی ناشی از آن، سرمایه‌گذاری در هوای بهتر و پیش‌بینی اوضاع جوی در آفریقا برای پیش‌بینی شیوع بیماری‌های آینده را ردگیری می‌کند از جمله این نوآوری‌های فن‌آوری خواهد بود. 


این کمک مالی از سوی Google.org که بازوی نیکوکار گوگل به شمار آمده و یک درصد از سود مالی عاید گوگل را دریافت می‌کند به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اعطا می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد