صفحه کلید را می‌توان از فاصله 31 متری هک کرد!

همکاران سیستم - گروهی از دانشمندان سوئیسی با دست زدن به یک تحقیق، نشان داده‌اند که برای شنود اطلاعاتی که کاربران با استفاده از صفحه کلیدهای سیم‌دار تایپ می‌کنند، راه‌های مختلفی وجود دارد.




بنا به اعلام کارشناسان آزمایشگاه امنیت و رمزنگاری Ecole Polytechnique Federale de Lausanne در سوئیس، هنگامی که به کلیدهای صفحه کلید PS/2، USB و یا صفحه کلید لپ‌تاپ ها ضربه وارد می‌شود، یک تابش الکترومغناطیسی ساطع می گردد که با رصد کردن آن می‌توان اطلاعات تایپ شده را شنود کرد.

این پژوهشگران در تحقیقات خود چهار روش حمله شناسایی کرده‌اند که بعضی از آنها از فاصله 65 پایی (حدود 31 متری) هدف، می تواند اطلاعات را ردگیری نماید.

در یک نمایش ویدئویی نشان داده شد که دو تن از محققان به نام‌های Martin Vuagnoux و Sylvain Pasini توانستند با بهره‌گیری از یک آنتن بزرگ، ضرباتی را که بر یک صفحه کلید استاندارد زده می‌شد، شناسایی کنند.
این آنتن در اتاقی که حدود 10 الی 15 متر از محل قرار گرفتن صفحه کلید فاصله داشت، نصب شده بود.

به گزارش CyberInsecure اگرچه شنود اطلاعات الکترومغناطیسی به اوایل دهه 80 بازمی‌گردد اما طراحی بسیاری از صفحه کلیدهای امروزی به گونه‌ای است که از گزند این نوع حملات در امان باشد.

از سوی دیگر نباید از خاطر دور داشت که اجرای این نوع حملات، با محدودیت‌ها و موانع عمده‌ای مواجه است که در واقع کار نفوذگران را سخت‌تر می‌کند.

به گزارش CyberInsecure تداخل با امواج تلویزیونی، نور و ابزار مشابه، یکی از این موانع به شمار می‌رود.
همچنین گرانی و پیچیده بودن کار با تجهیزات این نوع حمله، عامل دیگری است که هکرها را سردرگم می‌سازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد